Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010
Τάδε έφη
Ανώνυμος |
Επεξεργασία ανάρτησης
Πολυτελή αυτοκίνητα - αντίγραφα πολυτελών μοντέλων - κατασκευάζονται σε ελληνική βιοτεχνία που έχει ήδη κερδίσει διεθνείς διακρίσεις
Βήμα
Xειροποίητο, νοσταλγικό, γρήγορο αλλά ακόμη χωρίς την επίσημη ελληνική ταυτότητα. Λίγα χιλιόμετρα έξω από την Κατερίνη δραστηριοποιείται μια από τις μόλις τρεις ευρωπαϊκές βιομηχανίες- στα καθ΄ ημάς βιοτεχνία λογίζεται- κατασκευής αυτοκινήτων ρεπλίκα. Αμαξιών δηλαδή που είναι σχεδόν- και έχει τη σημασία του- πανομοιότυπα και αρκούντως λειτουργικά αντίγραφα σημαντικών, ιστορικών και συνήθως αρκετά γρήγορων αυτοκινήτων μεγάλων εταιρειών και «βαριών» σημάτων της αυτοκίνησης. Μόνο που αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχουν ακόμη την τυπική αναγνώριση κατασκευής από το ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου, όπως λέει ο εμπνευστής της προσπάθειας, μηχανικός κ. Ηλίας Γαγανέλης, «να διαπιστώνει η αλματωδώς διευρυνόμενη αγορά αυτοκινήτων ρεπλίκα ότι υπάρχουν τέτοιου είδους αμάξια, αποκλειστικά ελληνικής κατασκευής και προέλευσης, να τα αναζητεί, να τα εκτιμά και να τα επιλέγει».
Ο κ. Γαγανέλης έχει βρεθεί μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα. Δέχεται προτάσεις από την Ελβετία- που αναδεικνύεται ανάμεσα στις πρώτες αγορές της Ευρώπης αυτοκινήτων ρεπλίκανα μετακινήσει, όχι χωρίς κόστος ή επιβαρύνσεις, τη βιοτεχνία του εκεί. Και όπως επισημαίνει ο ίδιος, «στην Ελβετία, όπως και στη Γερμανία, μέσα σε επτά ημέρες μια επιχείρηση του είδους που δραστηριοποιούμαστε λαμβάνει πιστοποίηση και έγκριση τύπου, ενώ στην Ελλάδα, μιας και δεν υπάρχει η απαιτούμενη νομοθεσία κατοχύρωσης αυτοκινήτων ρεπλίκα, η διαδικασία για μια απλή διατύπωση και διαπίστωση τύπου των εργασιών μας βρίσκεται ήδη σε πεντάμηνη εξέλιξη στο υπουργείο Μεταφορών». Παρ΄ όλα αυτά, η βιοτεχνία αυτοκινήτων ρεπλίκα δέχεται- και από ελληνικής πλευράς- συγχαρητήρια, κερδίζει διακρίσεις και έδαφος στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά και οι άνθρωποί της προσκαλούνται να παρουσιάσουν τη δουλειά και τα μοντέλα τους σε διεθνείς εκθέσεις όπως θα συμβεί τον προσεχή Μάρτιο, στη Στουτγάρδη και την Εσση της Γερμανίας.
Τι είναι όμως ένα αυτοκίνητο ρεπλίκα; Και θα μπορούσε ίσως μια βιοτεχνία τέτοιας δομής και παραγωγής να αποτελέσει αφορμή για την προώθηση ελληνικών αυτοκινήτων ακόμη και με οικολογικά αποδεκτό αποτύπωμα; «Την τεχνογνωσία για να προσαρμοστούν τα αυτοκίνητά μας σε φιλικότερης προς το περιβάλλον μορφής καύσιμα και κίνηση τη διαθέτουμε. Το θέμα όμως είναι να υπάρξει κατ΄ αρχάς η κρατική αναγνώριση του τι ακριβώς διαθέτουμε στην αγορά. Η ReplicarΗellas (η ονομασία της βιοτεχνίας) αυτή τη στιγμή διαθέτει ρεπλίκες, δηλαδή σχεδόν πανομοιότυπα αντίγραφα δύο δημοφιλών μοντέλων της Ρorsche της δεκαετίας του 1950, ακολουθώντας τις προϋποθέσεις κίνησης με βενζίνη, το σασί του πρωτοτύπου και τον αερόψυκτο κινητήρα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν ορισμένες διαφοροποιήσεις που επιβάλλονται από τη νομοθεσία και τα δικαιώματα χρήσης σημάτων και κατοχύρωσης μοντέλων, αλλά αυτές είναι τόσο επουσιώδεις ή μικρές που ο επίδοξος οδηγός δεν τις αντιλαμβάνεται απαραίτητα και σε κάθε περίπτωση δεν επηρεάζουν την οδηγική συμπεριφορά και την “καρδιά” του αυτοκινήτου». Ολα τα μηχανικά μέρη, το σασί, το σαλόνι και το αμάξωμα κατασκευάζονται στην Κατερίνη. Τα τελευταία τρία χρόνια που ο κ. Γαγανέλης άνοιξε τη βιοτεχνία η παραγωγή αγγίζει τα 35-40 αυτοκίνητα τον χρόνο «και οι σκέψεις μας λόγω της αυξημένης ζήτησης είναι να υπάρξει η επέκταση εκείνη που θα αποδίδει ετησίως τα τριπλάσια». Και αυτός όμως ο σχεδιασμός εξαρτάται από την «τυπική αναγνώριση και ενίσχυση του κράτους, καθώς το κόστος δεν είναι ευκαταφρόνητο». Οι παραγγελίες της βιοτεχνίας προέρχονται κυρίως από το εξωτερικό, τη Γερμανία, την Ελβετία, την Πορτογαλία, αλλά και τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Πριν από την αποστολή τους στους πελάτες-παραλήπτες, τα αυτοκίνητα ρεπλίκες υπόκεινται σε έλεγχο από γερμανό ανεξάρτητο μηχανολόγο ελεγκτή προκειμένου αφενός να διαπιστωθεί αν όντως πληρούν τις προϋποθέσεις για να θεωρούνται απολύτως λειτουργικά αυτοκίνητα ρεπλίκες και αφετέρου ότι δεν ταυτοποιούνται σε καμιά περίπτωση με το αυθεντικό πρωτότυπο της εταιρείας. Γι΄ αυτό και όπως επαναλαμβάνει ο κ. Γαγανέλης «υπάρχουν πάντα ορισμένες διαφοροποιήσεις, αμελητέες για τον οδηγό, αλλά ουσιώδεις σε σχέση με τα μοντέλα της κατασκευάστριας εταιρείας προκειμένου να μην τίθεται θέμα παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων, εμπορικού σήματος και ευρεσιτεχνιών».
Η ζήτηση πάντως είναι ήδη αυξημένη και εντός συνόρων. Μόνο το τελευταίο τετράμηνο από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έχουν ζητήσει πληροφορίες ή έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα της βιοτεχνίας για τα μοντέλα ρεπλίκες πάνω από 800 επίδοξοι πελάτες και οδηγοί που πρέπει όμως και αυτοί να περιμένουν να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια προκειμένου να αποκτήσουν, για περίπου 30.000 ευρώ, στην παρούσα και πρώτη φάση μια ρεπλίκα Ρorsche 356 Speedster ή μια 550 Spyder, που στις αυθεντικές τους εκδοχές κοστίζουν πλέον πάνω από 300.000 ως 340.000 ευρώ.
Ο κ. Γαγανέλης έχει βρεθεί μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα. Δέχεται προτάσεις από την Ελβετία- που αναδεικνύεται ανάμεσα στις πρώτες αγορές της Ευρώπης αυτοκινήτων ρεπλίκανα μετακινήσει, όχι χωρίς κόστος ή επιβαρύνσεις, τη βιοτεχνία του εκεί. Και όπως επισημαίνει ο ίδιος, «στην Ελβετία, όπως και στη Γερμανία, μέσα σε επτά ημέρες μια επιχείρηση του είδους που δραστηριοποιούμαστε λαμβάνει πιστοποίηση και έγκριση τύπου, ενώ στην Ελλάδα, μιας και δεν υπάρχει η απαιτούμενη νομοθεσία κατοχύρωσης αυτοκινήτων ρεπλίκα, η διαδικασία για μια απλή διατύπωση και διαπίστωση τύπου των εργασιών μας βρίσκεται ήδη σε πεντάμηνη εξέλιξη στο υπουργείο Μεταφορών». Παρ΄ όλα αυτά, η βιοτεχνία αυτοκινήτων ρεπλίκα δέχεται- και από ελληνικής πλευράς- συγχαρητήρια, κερδίζει διακρίσεις και έδαφος στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά και οι άνθρωποί της προσκαλούνται να παρουσιάσουν τη δουλειά και τα μοντέλα τους σε διεθνείς εκθέσεις όπως θα συμβεί τον προσεχή Μάρτιο, στη Στουτγάρδη και την Εσση της Γερμανίας.
Τι είναι όμως ένα αυτοκίνητο ρεπλίκα; Και θα μπορούσε ίσως μια βιοτεχνία τέτοιας δομής και παραγωγής να αποτελέσει αφορμή για την προώθηση ελληνικών αυτοκινήτων ακόμη και με οικολογικά αποδεκτό αποτύπωμα; «Την τεχνογνωσία για να προσαρμοστούν τα αυτοκίνητά μας σε φιλικότερης προς το περιβάλλον μορφής καύσιμα και κίνηση τη διαθέτουμε. Το θέμα όμως είναι να υπάρξει κατ΄ αρχάς η κρατική αναγνώριση του τι ακριβώς διαθέτουμε στην αγορά. Η ReplicarΗellas (η ονομασία της βιοτεχνίας) αυτή τη στιγμή διαθέτει ρεπλίκες, δηλαδή σχεδόν πανομοιότυπα αντίγραφα δύο δημοφιλών μοντέλων της Ρorsche της δεκαετίας του 1950, ακολουθώντας τις προϋποθέσεις κίνησης με βενζίνη, το σασί του πρωτοτύπου και τον αερόψυκτο κινητήρα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν ορισμένες διαφοροποιήσεις που επιβάλλονται από τη νομοθεσία και τα δικαιώματα χρήσης σημάτων και κατοχύρωσης μοντέλων, αλλά αυτές είναι τόσο επουσιώδεις ή μικρές που ο επίδοξος οδηγός δεν τις αντιλαμβάνεται απαραίτητα και σε κάθε περίπτωση δεν επηρεάζουν την οδηγική συμπεριφορά και την “καρδιά” του αυτοκινήτου». Ολα τα μηχανικά μέρη, το σασί, το σαλόνι και το αμάξωμα κατασκευάζονται στην Κατερίνη. Τα τελευταία τρία χρόνια που ο κ. Γαγανέλης άνοιξε τη βιοτεχνία η παραγωγή αγγίζει τα 35-40 αυτοκίνητα τον χρόνο «και οι σκέψεις μας λόγω της αυξημένης ζήτησης είναι να υπάρξει η επέκταση εκείνη που θα αποδίδει ετησίως τα τριπλάσια». Και αυτός όμως ο σχεδιασμός εξαρτάται από την «τυπική αναγνώριση και ενίσχυση του κράτους, καθώς το κόστος δεν είναι ευκαταφρόνητο». Οι παραγγελίες της βιοτεχνίας προέρχονται κυρίως από το εξωτερικό, τη Γερμανία, την Ελβετία, την Πορτογαλία, αλλά και τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Πριν από την αποστολή τους στους πελάτες-παραλήπτες, τα αυτοκίνητα ρεπλίκες υπόκεινται σε έλεγχο από γερμανό ανεξάρτητο μηχανολόγο ελεγκτή προκειμένου αφενός να διαπιστωθεί αν όντως πληρούν τις προϋποθέσεις για να θεωρούνται απολύτως λειτουργικά αυτοκίνητα ρεπλίκες και αφετέρου ότι δεν ταυτοποιούνται σε καμιά περίπτωση με το αυθεντικό πρωτότυπο της εταιρείας. Γι΄ αυτό και όπως επαναλαμβάνει ο κ. Γαγανέλης «υπάρχουν πάντα ορισμένες διαφοροποιήσεις, αμελητέες για τον οδηγό, αλλά ουσιώδεις σε σχέση με τα μοντέλα της κατασκευάστριας εταιρείας προκειμένου να μην τίθεται θέμα παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων, εμπορικού σήματος και ευρεσιτεχνιών».
Η ζήτηση πάντως είναι ήδη αυξημένη και εντός συνόρων. Μόνο το τελευταίο τετράμηνο από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έχουν ζητήσει πληροφορίες ή έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα της βιοτεχνίας για τα μοντέλα ρεπλίκες πάνω από 800 επίδοξοι πελάτες και οδηγοί που πρέπει όμως και αυτοί να περιμένουν να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια προκειμένου να αποκτήσουν, για περίπου 30.000 ευρώ, στην παρούσα και πρώτη φάση μια ρεπλίκα Ρorsche 356 Speedster ή μια 550 Spyder, που στις αυθεντικές τους εκδοχές κοστίζουν πλέον πάνω από 300.000 ως 340.000 ευρώ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Birdi Birdi Blog
Πες Τα!
Απλά εύκολα και ανώδυνα...
Όνομα: Το όνομα σου ή ότι άλλο θέλεις...
email/url: ΑΝ έχεις κάποιο ιστότοπο ή θέλεις να βάλεις το e-mail σου.
Μήνυμα: Γράψε ότι θες..
Για smilies πάτα το "εικονίδια" και επέλεξε τη φατσούλα που θες!!
Όνομα: Το όνομα σου ή ότι άλλο θέλεις...
email/url: ΑΝ έχεις κάποιο ιστότοπο ή θέλεις να βάλεις το e-mail σου.
Μήνυμα: Γράψε ότι θες..
Για smilies πάτα το "εικονίδια" και επέλεξε τη φατσούλα που θες!!
All Time Favorites..
-
- Πως λένε στα ισπανικά τον φοβητσιάρη ; - Αντώνιο Εκλασαμέντες !... - Τι είναι αυτό που ζει στη θάλασσα και λέει βλακείες; - Το σαχλα...
-
Καταργείται το λευκό i-Phone 4 πριν ακόμα βγει στην αγορά; Χθες κυκλοφόρησαν διάφορες φήμες στην αγορά για πιθανή κατάργηση του λευκού μο...
-
Aύξηση κατά 17% H οικονομική κρίση οδήγησε την περίοδο 2007-2009 σε κατακόρυφη αύξηση των αυτοκτονιών στην Ευρώπη, με την Ελλάδα να παρουσιά...
-
Χαμηλοί φόροι, αξιόπιστοι εμπορικοί σύνδεσμοι σε συνδυασμό με μια πραγματιστική προσέγγιση της οικονομικής πολιτικής ελκύουν την επιχειρη...
-
«Περίεργες» δονήσεις Διανύουμε το διάστημα μεταξύ δύο εκλείψεων. Η δεύτερη έκλειψη-Πανσέληνος θα πραγματοποιηθεί στις 10/12 στο...
Για βιαστικούς..
Επικαιρότητα
(162)
showbiz
(81)
Funny
(36)
Αθλητικά
(36)
Αστρολογία
(28)
Επιστήμη
(24)
Αφιερώματα
(21)
Απεργίες
(20)
Καιρός
(14)
Μαγειρέματα
(11)
Βιογραφίες
(10)
Ανέκδοτα
(7)
Facebook
(5)
Blog Archive
-
►
2011
(162)
- ► Σεπτεμβρίου (5)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (87)
-
▼
2010
(551)
- ► Δεκεμβρίου (137)
-
▼
Νοεμβρίου
(194)
- Αστρολογικές προβλέψεις για τον Δεκέμβριο 2010
- H συνταγή της ημέρας...
- Ζώδια: Το ζώδιο σας σήμερα Τρίτη 23 Νοεμβρίου
- 3 απλά τεστ αγγλικών!
- Το Νησί και ο θάνατος της Ελένης... Δείτε το Βίντεο!
- Τον τύφλωσε ο γεροντοέρωτας
- 25 γονιδιακές διαφορές μεταξύ ανδρών-γυναικών
- ΑνΕκΔοΤα Νο2
- Μια Απίστευτη Διαφήμιση Λόττο! Νο2
- Μια Απίστευτη Διαφήμιση Λόττο!
- Προσοχή: Το παρακάτω κείµενο είναι επικίνδυνο για ...
- Το 2010 το πιο θερμό έτος στην ιστορία από το 1850
- H πιο βαρετή ημέρα από το 1900 και μετά
- "Του Έρωτα και της Αμαρτίας" με την Φωτεινή Δάρρα
- Χριστουγεννιάτικο δέντρο 10 μέτρων από σοκολάτα!
- Τα String προκαλούν ημικρανίες!
- Μπουτάρης για ναρκωτικά: "Έχω πάρει. Τι, ψέματα να...
- Δημόσιο: Οι μεγάλες αλλαγές και χιλιάδες μετατάξεις
- "Ένας στους πέντε Έλληνες κάτω από το όριο της φτώ...
- Απεβίωσε ο ηθοποιός Λέσλι Νίλσεν
- Η Lady Gaga «εγκαταλείπει» Facebook και Twitter
- Street Fighter
- Pacman
- ►ΑνΕκΔοΤα
- Μετατροπή της Κακοποίησης Ζώου σε Κακούργημα!Υπογρ...
- Βόλφγκανγκ Σόιμπλε «Η φημολογία για την Πορτογαλία...
- Παγκόσμιος σεισμός από βόμβες wikileaks στο Ιντερνετ
- "Ο Ψινάκης είναι το πιο αρσενικό της showbiz"
- Γιώργος Φούντας...έφυγε να βρει την Στέλλα!
- Ζευγάρι ηλικιωμένων έκανε σεξ στο αυτοκίνητο
- Όσο υπάρχει Τζιμπρίλ…
- Σωρανός ο Εφέσιος
- Παναγόπουλος: Συγκλόνισε με την κατάθεσή του
- Στα ίχνη του "δράκου του Facebook"
- "Είστε παντρεμένοι αλλά ξενοκοιτάτε; Είμαστε οι άν...
- Το πρώτο χριστουγεννιάτικο χωριό στην Αθήνα!
- Η Τζούλια... έκθεμα στο Μουσείο Μπενάκη!
- Ζώδια απο την 'Αση Μπήλιου 28/11-4/12
- ΑΕΚ-Ολυμπιακός 1-0
- Μπλάνκο: «Αποδείξαμε ότι είμαστε ομάδα»!
- Ο «θρύλος»… του Ζορό!
- Τα μέτρα για την οικονομία πλήττουν σοβαρά την ΝΔ
- Τραγουδιστές …καλλιτέχνες στη φοροδιαφυγή
- «Αν δεν φοβόμουν τον γάμο, θα είχα παντρευτεί οκτώ...
- Ηγέτης για τα επόµενα τρία χρόνια Ο Σκόκο συµφώνησε !
- Βραζιλία: Αίμα στις φαβέλες για... Μουντιάλ και Ολ...
- Μνημόνιο σε όλα τα υπουργεία
- Αγρια σύγκρουση Σαμαρά - Ντόρας
- Ο Αμανατίδης αποκαλύπτει τις κλίκες και τα ρεζερβέ...
- Ή χάνεις βάρος ή πέθανες!
- Βίαζε την κόρη του 30 χρόνια και της έκανε 10 παιδιά
- Facebook : Aγοράζει τη λέξη «Face»
- Το Facebook μας κάνει πιο κοινωνικούς
- Η Ντόρα Μπακογιάννη ψάχνει άλλους 5 βουλευτές
- Επεισόδια στο κέντρο του Λονδίνου - Οι φοιτητές βγ...
- ΕΜΥ: Έκτακτο δελτίο πρόγνωσης επικίνδυνων καιρικών...
- Καταργούνται δώρο Χριστουγέννων - Πάσχα στον ιδιωτ...
- "Παγιδεύτηκαν" άτομα αντιύλης στο CERN
- Οι τυφλοί θα αποκτούν και πάλι την όραση τους!
- Οι atenistas στο Φάληρο...
- Γιάννενα: Εισέβαλαν σε Ιερό Ναό και έκλεψαν το ......
- Πέθανε ο τρίτος πιο καταζητούμενος ναζί στον κόσμο
- Έξωση στους ολυμπιονίκες από τον Άγιο Κοσμά
- Δημόσιο: "Μετάταξη ή απόλυση"
- Ποιες είναι οι πιο HOT τάσεις στις μπότες;
- Φωτιά στην ..τσέπη μας βάζει η αύξηση του Φ.Π.Α. 1...
- Aπειλούν ξανά τον Α. Μικρούτσικο με πλειστηριασμό!
- Ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο απολύσεων στις ΔΕΚΟ - Δεν...
- ΔΕΚΟ: Παρελθόν η εργασιακή ασφάλεια και η εξασφαλι...
- Αίθριος ο καιρός όλο το Σαββατοκύριακο
- Γερμανικός τύπος: Οι «Παπανδρέου και Σία» δεν πήρα...
- Με δωρέαν εξετάσεις απαντούν οι γιατροί
- ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ - Χάνει τον Τζέραρντ!
- Πρόσθεσε χέρι και πέος σε αγάλματα ο Σίλβιο!
- A. Σταύρου: Τα Μυστικά θα μπορούσαν να συνεχιστούν!
- Ολυμπιακός : Πλήγμα με Τοροσίδη – Χάνει τα ντέρμπι...
- Χτυπούσε μέχρι θανάτου 15μηνο βρέφος!
- Τσίπρας σε επίκαιρη ερώτηση στον πρωθυπουργό: Ετοι...
- Την τύχη του ΟΣΕ θα έχουν άλλες 17 ΔΕΚΟ και φορείς...
- Aπολύσεις στο Δημόσιο ζήτησε ο πρόεδρος του ΣΕΒ
- Αποτέσματα Εκλογών 2010
- Εκλογές 2010 - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!
- Ψηφιακό «αλκοτέστ»!
- 14 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη
- Χιλιάδες «e-balloons» για το διαβήτη
- Διορίστηκε εκ νέου πρωθυπουργός της Γαλλίας ο Φραν...
- DNA
- Περνάμε τη μισή ζωή μας ονειροπολώντας!
- Στις 10 σημαντικότερες εξεγέρσεις τα Δεκεμβριανά τ...
- Κακό τέλος στην περιπέτεια του δημοσιογράφου
- Μάχη ψήφο ψήφο σε Αθήνα Θεσσαλονίκη και Πειραιά - ...
- Κάμα Σούτρα.Η φιλοσοφία πίσω απο τον μύθο!
- Χαλασμένα φανάρια, πλημμυρισμένοι δρόμοι και έντον...
- Πυροβόλησαν νεογέννητο κοάλα 15 φορές!
- Ενριέτα Λακς
- Τέλος ο Τριανταφυλλόπουλος από το ραδιόφωνο του Ant1
- Φτιάχνουν το...πλυντήριο και πληρώνονται σε είδος
- Σιγκαπούρη, ο νέος επιχειρηματικός «παράδεισος» τη...
- Ανάσα για τις οικονομίες τα εμβάσματα των μεταναστών
- Αγώνας 50 ημερών για την είσπραξη 12 δις ευρώ
- ► Σεπτεμβρίου (63)
0 απόψεις:
Δημοσίευση σχολίου
Πες την άποψη σου....