Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

Oδηγίες για έξυπνες αγορές στις εκπτώσεις


Φτάσαμε στα μισά του πρώτου μήνα του 2011 και όπως κάθε χρόνο στις 15 Ιανουαρίου, ξεκινούν και επισήμως οι χειμερινές εκπτώσεις από τα εμπορικά καταστήματα, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.
Βέβαια, στην πλειοψηφία τους τα εμπορικά καταστήματα πωλούν ήδη με προσφορές, προεκπτώσεις και μειωμένες τιμές προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Ωστόσο και μόνο το γεγονός ότι πλέον βρισκόμαστε στην επίσημη περίοδο εκπτώσεων αναμένεται πως και πως από τους εμπόρους, που ελπίζουν η ψυχολογία να βοηθήσει το «παγωμένο» καταναλωτικό κοινό να κάνει αγορές και να μπορέσει έτσι να κινηθεί κάπως η αγορά, που μετρά το ένα λουκέτο μετά το άλλο.

Όπως σημειώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, η μείωση του πραγματικού εισοδήματος και των συντάξεων, η ραγδαία αύξηση της ανεργίας σε συνδυασμό με τις αυξήσεις ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής, έχουν αλλάξει τα δεδομένα και τις προτεραιότητες της καθημερινότητας. Το αποτέλεσμα είναι να έχει παρατηρηθεί σοβαρή κάμψη τους τελευταίους μήνες στις πωλήσεις, κυρίως των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης, που είναι άλλωστε και αυτά που κάνουν ήδη από το ξεκίνημα το μεγαλύτερο ποσοστό εκπτώσεων, σε αρκετές περιπτώσεις φτάνοντας ακόμα και το 80% της αρχικής τιμής.

Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων αναμένεται πως και πως από τους εμπόρους, καθώς για πολλούς θα είναι η τελευταία ελπίδα να κρατήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους. Μετά το τέλος τους αναμένονται δεκάδες λουκέτα, ενώ αναφέρεται ότι ήδη το 25% των εμπορικών εκτάσεων - χρήσεων ήδη έχουν βάλει λουκέτο και δεν λειτουργούν. Ωστόσο, οι εκπτώσεις αναμένονταν πως και πως και από τους καταναλωτές, που αυτές τις πρώτες μέρες θα αναζητήσουν στα καταστήματα προϊόντα που έχουν δει τις προηγούμενες μέρες αλλά δεν μπορούσαν να αποκτήσουν λόγω του υψηλού κόστους τους.

Όπως κάθε χρόνο, οι Ενώσεις Καταναλωτών εξέδωσαν οδηγίες για έξυπνες αγορές στις εκπτώσεις. Ακολουθήστε τες και δεν θα βγείτε χαμένοι. Έτσι λοιπόν, τονίζουν ότι «καλό θα ήταν οι καταναλωτές να μην παρασυρθούν από τις διαφημίσεις και τα εντυπωσιακά ποσοστά εκπτώσεων, αλλά να συμπεριφερθούν με γνώμονα την υπεύθυνη καταναλωτική τους συνείδηση». Και προσθέτπυν ότι κάθε υποψήφιος αγοραστής πρέπει να γνωρίζει και να ακολουθεί τα εξης

* Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνε

* Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές, αλλά και την ποιότητα των προϊόντων

* Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από τις ειδικές τιμές που μας προσφέρουν

* Δεν διστάζουμε να ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

* Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και την μείωση της ανεργίας

* Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις

* Πριν προβούμε σε αγορές με την πιστωτική μας κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της.

* Αποφεύγουμε τη χρήση καταναλωτικού δανείου λόγω των υψηλών επιτοκίων. Ταυτόχρονα, λόγο των δυσχερών οικονομικών συνθηκών που βιώνουμε τον τελευταίο χρόνο, αποφεύγουμε τα δάνεια που κάθε άλλο παρά χρήσιμα θα μας φανούν όπως για παράδειγμα τα καταναλωτικά

* Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα, αλλά και τις επιστροφές

* Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει τόσο για την περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε όσο και την πάταξη της φοροδιαφυγής

* Τα καταστήματα υποχρεούνται να αναγράφουν εμφανώς πάνω στο προϊόν την τιμή πώλησης πριν και μετά την έκπτωση. Η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση μη αναγραφής των δύο τιμών, οι επιχειρήσεις-παραβάτες τιμωρούνται με φυλάκιση και με επιβολή προστίμου.

0 απόψεις:

Δημοσίευση σχολίου

Πες την άποψη σου....

Πες Τα!

Απλά εύκολα και ανώδυνα...
Όνομα: Το όνομα σου ή ότι άλλο θέλεις...
email/url: ΑΝ έχεις κάποιο ιστότοπο ή θέλεις να βάλεις το e-mail σου.
Μήνυμα: Γράψε ότι θες..
Για smilies πάτα το "εικονίδια" και επέλεξε τη φατσούλα που θες!!

All Time Favorites..

Blog Archive

Ψαχτήρι...

Birdi Birdi Blog Feed

back to top